رابطه نظافت با افسردگی
نوشته شده توسط : امیری

بسیاری از انسان ها در طول عمر خود ، همواره تجربه احساس بد و منفی را داشته اند ، و در سراشیبی زندگی گاهی با این احساس منفی دست وپنجه نرم می کنند.

ره پاکان

 

افسردگی و نظافت

بسیاری از انسان ها در طول عمر خود ، همواره تجربه احساس بد و منفی را داشته اند ، و در سراشیبی زندگی گاهی با این احساس منفی دست وپنجه نرم می کنند.

در صورتی که فرد نتواند بر این احساس کنترل پیدا کند و احساس منفی ، احساس غالب فرد شود، اصطلاحا می گوییم دچار افسردگی شده است.

افسردگی انواع مختلفی دارد و علائم مختلف ، با گزیده ای از علائم افسردگی آشنا شوید.

علائم افسردگی

عدم توانایی و کاهش اعتماد به نفس ، پر خوری یا بی اشتهایی ، احساس خستگی شدید ، زود رنجی ، عدم تمایل جنسی ، حس خود کم بینی ، مشکلات تمرکز و در موارد شدیدتر احساس خودکشی و....

راه های درمان

امروزه روانشناسان سه راه درمانی را برای افسردگی پیشنهاد می کنند که نوع درمان بستگی به نوع افسردگی فرد خواهد داشت .

روان درمانی ، دارودرمانی و نور درمانی راه های درمان افسردگی می باشد.

یکی از بهترین راه های درمان روان درمانی می باشد که مستقیما با روح و روان شخص در ارتباط می باشد.ما میخواهیم شما را با یکی از روش های روان درمانی که بسیار موثر می باشد ،  آشنا سازیم.

نظافت یکی از روش های روان درمانی

کمتر کسی تا کنون به این نکته توجه کرده است که اگر محیط زندگی هر شخص کثیف ، شلخته و بهم ریخته باشد و یا چیدمان یا رنگ آمیزی  خوبی نداشته باشد میتواند راه نفوذی  برای بیماری های  روانی به خصوص انواع افسردگی باشد.

یکی از دلایل افسردگی غالب شدن انرژی منفی در انسان و نامحسوس شدن انرژی مثبت می باشد.هر شخصی که بتواند از غالب شدن انرژی منفی جلوگیری کند و یا معکوس این اتفاق را در روان خود پیش بیاورد ، نه تنها دچار افسردگی نمی شود بلکه فردی شاداب ، با نشاط و امیدوار خواهد بود.

بسیاری از روانشناسان معتقدند که نظافت منزل می تواند در انعکاس انرژی مثبت در محیط پیرامون زندگی و دفع انرژی منفی راهی بسیار موثر ومفید می باشد.

نظافت درمانی چیست؟

خوب است بدانیم در چه زمان نظافت می تواند همچون دارویی برای درمان افسردگی عمل نماید.

در مواقعی که میزان افسردگی تا حد زیادی پیشرفت کرده  باشد تا حدی که شخص بیمار دیگر نتواند به امور منزل یا محل کارش بپردازد ، بهتر است برای نظافت منزل خود از پرسنل شرکت خدماتی استفاده نماید. 

زیرا نظافت محیط زندگی افراد افسرده بسیار تاثیر مثبتی در تسریع درمان آنها میگذارد.

همچنین برای درمان افسردگی بعد از زایمان خانم ها ، پیشنهاد میشود از پرسنل شرکت نظافتی جهت کمک در نظافت منزل و بخصوص بچه داری استفاده شود . همچنین در زمانی که از نیروی خانم برای نظافت استفاده می نمائید ناخودآگاه گویی یک هم صحبت پیدا کرده اید که می توانید با او از استرس ها و ترس های خود بعد از فارغ شدن و نگه داری از فرزند بگوئید.

هم صحبتی باعث تخلیه انرژی های منفی  می گردد ، و معمولا با انرژی مثبت و امید بخشی به پایان می رسد. توجه داشته باشید زمانی که مادر به سلامت کامل روح و روان برسد در پرورش و رشد فرزندش دلسوزتر وکوشاتر خواهد بود.

یکی از تاثیرات مثبت نظافت ، برای اشخاصی که در معرض افسردگی می باشند ، به این دلیل که با انجام فعالیت روزمره منزل ، بیشتر وقت و انرژی فرد مصرف می شود ، و دیگر وقت و انرژی  برای فکر کردن  به مشکلات  و استرس ناشی  از آن نمی ماند. و نا خود آگاه از ایجاد افسردگی پیشگیری می گردد.

افرادی که در معرض ابتلا به افسردگی می باشند .توجه جدی داشته باشند ، که نظافت درمانی زمانی تاثیر مثبت خواهد گذاشت ، که فرد با شناخت کافی از اصول نظافت (پزشکی و ایمنی نظافت و مهارت نظافت ) نظافت منزل خود را انجام داده باشد.در غیر اینصورت به علت شکست در انجام صحیح کار، شخص نه تنها از افسردگی دور نمی ماند. بلکه ممکن است با ناراحتی از عدم توانایی خود به یک قدمی افسردگی نیز برسد.

ره پاکان

امروزه متاسفانه به دلیل بالا رفتن درصد طلاق بین خانواده ها، بسیاری ازخانم ها و آقایان  جدا زندگی می کنند ، و غالبا شاغل هستند و تنها زندگی می کنند، معمولا یا وقت نمی کنند ، یا حوصله شان نمی گیرد که نظافت منزل خود را انجام دهند. که این موضوع  در ابتلا به  افسرگی تاثیر می گذارد.

پیشنهاد می کنیم برای حفظ سلامتی و پاکی محیط زندگی تان از پرسنل شرکت نظافتی استفاده نمائید. تا دیگر نگران کارهای منزل نباشید ، و از زندگی تان لذت ببرید.

همچنین بسیاری از بانوان که از وسواس رنج می برند ، و این مشکل به دلیل عکس العمل اطرافیان آنها را در معرض افسردگی قرار داده است بهتر است. بجای اینکه نظافت منزل را خود انجام دهند به شخص متخصص و تمیزکار شرکت خدماتی بسپارند ، و از ابتلا به افسردگی جلوگیری نمایند. 

پیشگیری بهتر از درمان است . بنابراین با نظافت از ابتلا به افسردگی می شود پیشگیری کرد. و  طبق گفته ی بسیاری از روانشناسان وهمچنین بسیاری از بیماران درمان شده از نظافت می شود به عنوان درمان نیز استفاده نمود.

به تمام این پیشگیری ها یا درمان ها ، که با کمک نظافت صورت می پذیرد. نظافت درمانی می گوییم ، که در صورت شناخت اصول نظافت می تواند امری نجات بخش  باشد. در نظر داشته باشید ، در صورت عدم آگاهی  به اصول نظافت ممکن است ، دچار خستگی مضر ، احساس شکست  و عدم اعتماد به نفس  شده ، که راهی برای ورود افسردگی به روان انسان می باشد.

شرکت خدماتی ره پاکان

 در نظافت منزل غرب تهران و نقاط دیگر تماس های مشتریان  برخورد داشته است که نیاز به نظافت درمانی داشته و بعد از چند بار انجام نظافت منزل یا نظافت راه پله و محل کار از تاثیرات مثبت آن گفته اند و این موضوع  ما را مشتاق به نوشتن این مطالب و انتقال تجربه ها ی مفید  به شما همشهریان عزیز گردانید.

 
 




:: برچسب‌ها: نظافت منزل, نظافت راه پله, شرکت خدماتی, شرکت نظافتی, نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: